Thursday

Kisah Penderaan Kanak-Kanak Terbaru




SERI KEMBANGAN - Lagi kanak-kanak mati dipercayai didera.

Belum pun reda kisah Syafiah Humairah, 3, meninggal dunia akibat didera teman lelaki ibunya di Ulu Yam Lama, Batang Kali, Selangor pada 26 Februari lalu dan K. Hareswarral, berusia setahun enam bulan mati didera suami pengasuhnya di Pangsapuri Seri Ara Damansara, Petaling Jaya pada 6 Mac lalu, seorang lagi kanak-kanak mati dipercayai didera semalam.

Kali ini melibatkan seorang kanak-kanak perempuan Jasmine Lee@ Lee Swee Hui, 3, dipercayai didera seorang lelaki sejak seminggu lalu.

Ia terbongkar apabila lelaki berusia 27 tahun membawanya ke Poliklinik Komuniti Seri Kembangan di sini dalam keadaan tidak bermaya pada pukul 7.45 pagi semalam.

Lelaki itu membawa mangsa ke klinik tersebut berkemungkinan menyangka dia masih hidup.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Asisten Komisioner Khaw Kok Chin berkata, hasil pemeriksaan pihak klinik mendapati kanak-kanak malang tersebut telah mati kira-kira dua jam sebelum itu dan terdapat 30 kesan lebam di seluruh tubuhnya termasuk di dahi dan badan.

Katanya, polis yang dimaklumkan mengenai perkara itu oleh pihak klinik kemudian bergegas ke tempat kejadian dan menahan suspek yang merupakan bekas mekanik bagi membantu siasatan.

Credit to Kosmo! Online

No comments: